Fyndigt!


Mitt otroligt passande bloggnamn LuckyUlliz uppkom lika plötsligt som min nya blogg..

Lucky är min och Kims älskade hund, och Ulliz is my name Fyndigt eller?!

Lucky är en utav mina förebilder och inspirations källor, han är även Kims väckar klocka..
Någon som känner sig sugen på att bli väckt runt fem, halv sex på morgonen av en hungrig hund som kraffsarpåarmochbröstjättehårt..

Tills mina damer och herrar:  

Big Brazzel Secret Agent Lucky fått sin frukost..
 
Sen när han mätt och belåten ätit upp, så är det dags för honom att krypa ner i sängen
medans den fortfarande är varm på husses sida, då kurar han ihop sig och kramas med sin matte innan
 morgon promenaden.


För att göra ett avbrott i skrivandet om vovvelito..

Jag har en inflammation i min visdoms tand (tandköttet?!)! Förbaskat ont gör de!
Jag har börjar hosta och ont i halsen har jag oxå, var ska detta elände sluta??

Ulliz egna kommentarer:

Svenska folket använder ordet standard aldeles för frikostigt!

Lika väl som orden normal/normalt smaka på orden normal och standard, visst är det så lika tråkigt som det låter?
På min ena arbetsplats används ordet normal i syfte med att förklara vad som inte är normalt,
ja den arbetsplatsen är ett sjukhus (Såklart!)

På min andra arbetsplats används ordet standard aldeles för mkt, och ja försöker 
gång på gång förklara att vi inte har standard mått på våra möbler. 
Men det är bara folk som inte har mått med sig eller vet exakt vad dom ska ha som 
använder ordet (jaa jag skriver det igen) Standard

Varför ska så mycket vara normal och standard, när det är så mycket häftigare med Udda?!

Nu är jag trött nog för att ta bort smink, borsta tandsingarna och gå och lägga mig

zzZZZzzzzzzZZ


Godkväll och godnatt!







Kommentarer
Postat av: Anna Maria

Haha... jag säger jämt "våra standardmått..." Får sluta med det helt enkelt :) Krya på dig och säg till om du vill att jag ska ta med den där filmen i morgon, annars får du den när jag kommer hem. Kram, kram!

2008-12-11 @ 23:33:38
URL: http://ammyb.blogg.se/
Postat av: jessi

fan va gla ja e att du har en blogg, äntligen bra läsning;)

2008-12-11 @ 23:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0