Mitt i min egen blogg hysteri!

Jaha + (#%#helvetes jävla skiiittt #%#) blev dagens konstaterande när mitt låånga inlägg som ja hade skrev raderades pga av att drivuppdateringarna inte installerats till fullo och datorn startades om!


Så nu får jag skriva ett nytt inlägg medans Kim lägger korvarna i pannan.. (Kim lägger korvarna i vår STEKpanna alltså inte på sin panna..)  




Nu när jag klippt mitt hår kort och färgat det brunt (sen två mån tbx) frågar folk fortfarande: 

Har du klippt dig?

Jag svarar med en suck:

Jaa.. Men det var längesen

(Har du inte märk de eller?! Du kanske har haft en smutsig lins i ögat?!)


Jag tycker absolut inte att det kan ha ungått någon trots smutsiga glasögon,
smutsiga linser, och nästintill blindhet..

Det är ju såån skillnad (eller?!) 

Från (lite längre) blont och rosa (var menat att vara rött) till brunt och kort.. 

Kanske är det så att ja ändrar mitt hår aldeles för ofta efter mina impulser,
kanske folk inte orkar med längre..

Hur som helst nu får det va ett tag,
nu när det börjat växa mossa i mina toppar,
kanske är en kemisk reaktion,
kanske börjar mitt gröna hår göra uppror,
eller kanske men bara kanske är det för att jag färgade mörkbrunt på blont,
trots att mina frisörer genom åren håller upp
kors och vitlök och utropar

Ve och fasa! 
(vad betyder ve egentligen?!)

När jag börjar berättar om hur jag gått tillväga med min hårfärgning,
(med att färga mörkbrunt på blont) 
stannar salongen upp i några sekunder, folk verkar röra sig i slowmotion nu, 
allt blir tyst, kontakten dras ut mitt i en föning, kranar stängs av, 
till och med receptionisten lägger på mitt i ett samtal.. 

Frisören utbrister:

Vet  DU inte vad som händer när man blandar mörkt med ljust, utan att lägga till en klick med rött.?!
(som om alla andra i salongen vet de..!?)


Jo det blir GRÖNT!
Vrålar alla sammtidigt i salongen
(dom visste tydligen) 

Jaha.. Svarar jag och har fortfarande inte förstått allvaret i min kritiska gröna situation..
Jag känner mig lite skamsen nu, och känner plötsligt ingen lust längre till att klippa mig..

Btw jag överdriver ALDRIG!


Dagens fundering:

Hur länge är längesen? När folk frågar mig om jag har klippt mig,
så tycker jag att det var längesen..

Men vem jämför jag mig med då?

Dom som sitter i frisör stolen just nu? Dom som satt där för en timme sen?

Varför är så många andra bättre snabbare, smartare, och snyggare än jag?
Jo därför att jag inte jämför mig med dom som är fulare, långsammare, osmartare
(finns det ens ett sånt ord?)


MEN.. Jag har någonting som inte alla andra har.. 

(trumvirvel)


Mig själv!


Om inte jag vore som jag är, vem skulle då vara som jag? 


Tänktvärt mina vänner.. Mycket tänkvärt!


Min mat blir kall och mitt lunch sällskap i köket bestående av Kim och lucky blir otåligt.





Ta hand om dig! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0