Köket

Ja är så himla less på att tömma "skit baljan" flera gånger varje dag i toaletten, så fort man diskar så måste man tömma den flera gånger, det känns så ohygieniskt och tröttsamt.. Diska som annars är så roligt..
Kim är förkyld = Dödssjuk.. Han har ont i halsen och hostar = Hur dåligt får man må egentligen..
Guds alla blixtar har träffat stackars ynkliga Kim..

Lucky och jag passade på att gå ut 1h 30min morgon promenad idag och känner oss himla nöjda med  de..
Jag vaknade idag av att solen sken och att jag haft en mysig dröm om "vårat" landställe Blidö..
Egentligen lite lustigt att vi har landstället på Bli dö (blidö) och vi heter O dö (Odö).. Mkt död är de..

Idag ska jag och Kim få kvälls gäster Madde och Anders kommer förbi, på fika diverse tilltugg och film..
                                                                                     
                                                                                 Myyss! 

Jag och Kim ska lämna tillbaxs en bok med tapeter till Flugger färg (med ett tyskt U som ja inte vet hur man får till)
Vi har valt en jätte fin tapet som vi vill ha i köket men vet inte om vi vågar sätta upp den då hela golvet ska brytas upp och rör ska slitas ut och golv ska bändas bort och ny betong ska gjutas, och nya rör ska fixas.. 

= Operation allt tar för långtid, processen i sig är våldsamt jobbig, det kommer vara damm i hela vårat fina kök, 
det kommer att vara mer smuts i lägenheten än när huset byggdes på 50talet men visst inga problem.. 
 Jag kommer att kunna förbereda mig mentalt 1200.000 ggr till innan ngt händer ändå.. För ni förstår att bollen ligger i styrelsens händer = Lars grannen under oss.
Papper ska hittas, och eftersom ingen letar efter dessa papper, eller orkar engagera sig så kommer vi bo i lantlig, stinkande evigt ösandetömmandeskvettandeillalnluktande miljön länge till.. Härligt.. 

Det sliter inte ett dugg på oss som personer, Kim och mig= dom närmast sörjande.. Eller på vårat förhållande..
Det eviga gnällandet om den äckliga slaskhinken som egentligen var menat som ett lyxigt fotbad till mig, och mina stackars fötter som trycks ner i ett par stenhårda truckskor ett par ggr i veckan.. 
Det där fotbadet blir nog inte av i den där hinken iaf.. 

Nu ska jag och Kim iväg och handla mat och fika men först ska jag i Sundströms eviga klagan sätta mig och äta lunch, för ja känner att mitt blodsocker är nere på en skadlig nivå.. 

Hej så länge...

 

Kommentarer
Postat av: Anna Maria

Attans! Men det är snart sommar, då slipper ni vara inne medan de stökar och bökar. Ha så kul i kväll i alla fall! Kram!

2009-02-18 @ 18:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0