Dagens ämne är: Musik

Det är väl ändå något som kan få en att tänka tillbaxs, i alla fall är det så för mig.

Magnus Uggla är inte normalt en utav mina favoriter,
men Kim tycker att han är bra och blir glad när han får spexa loss till honom,
det gör automatiskt att jag också tycker om Magnus lite grann

för han får ju trots allt min älskade att svänga lite på höfterna och klappa händerna i takt till musiken

(kanske inte riktigt så, men nästan)

Jag tycker själv att jag gillar de mesta inom musik, men även jag har mina gränser..
När någon lyssnar på "riktig hårdrock" där sminkade gubbar med läskiga kläder
och konstiga scen framträdanden growlar..

Growlar - vrålar skumt med rösten
(ungefär som ja låter om någon väcker mig mitt i natten eller för den delen tidigt på morgonen)
(eller väcker mig när jag sover överhuvudtaget) 

När ja hör sådan musik så får jag nog!

Jag blir genast lite mörkrädd, och vill mest gömma mig,
fantasierna om läskiga monster dyker genast upp framför ögongloben
och jag sätter genast på en skiva med Lars Christers och känner mig glad igen!
(Jaa just så..!)

Vissa låtar kan också bli helt förstörda, speciellt dom låtar som sjungs ut av tondöva tonåringar
med finnar och flottigt hår, som ogenerat vrålar ut en konstig ballad på Idol.
 
Efter en massiv kritik bomb utav juryn och tittarna bakom burken
spatserar dom ut och säger:
 
Mina vänner tycker i alla fall att ja sjunger bra!

En oförstående mamma står lydigt nickande i totalt samförstånd med sitt barn
och anser att hennes dotter är bättre än dom flesta som gått hem med en vinst
 från programmets tidigare år..  

Det måste vara därför Idol räknas som ett underhållnings program,
för uttagningen är ju den ända underhållande biten.

Resten handlar ju bara om vem som lyckas fånga flest röster av publiken,
om man sjunger speciellt bra eller inte räknas ju inte så länge man är SNYGG!
Eller i alla fall charmig.

Idol - blev just stenhårt grillat!

Appropå grillat..
Det är ju verkligen en mysfaktor på hög nivå,
ja längtar i alla fall väldigt mycket till att man kan sitta ute med en filt inlindad runt kroppen
och känna lukten av bränt kött!
(Ehh?!)


Nu väntar en frisk promenad i kylan hopplöst undervikande vattenpölar och livsfarliga isbanor.
Med den ivriga slädhunden Lucky i täten..
(Hjälp..!!)


Ikväll blir det bio mys och god middag med Mr KimZzon!
(om jag inte ligger på sjukhus med blödande skrapsår och nedkylda näshår)


Tack!


Kommentarer
Postat av: Anna Maria

Haha! Ja, precis så är det! :) Det är så glatt att läsa det du skriver, Ulle-bull, vi ses i morgon och hoppas det gick bra med allt! Kram, kram

2009-01-22 @ 20:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0