Tidsoptimist? Ja visst!

Jag är nog en utav dom värsta tidsoptimisterna som går att finna i dagens samhälle!
När det är ca 5min kvar står ja fortfarande i hallen i lägenheten och letar panikslaget efter mitt busskort..
(som nästan alltid ligger varmt och skönt nedbäddat lååångt ner i min fika)
Nycklarna, mobilen allt ska det letas efter. Men sen är det bara att kuuutttaaa i vild panik ner för backen förbi brandstationen genom tunneln, över cyckelvägen och över övergångstället genom parkeringen förbi central pubben och över gatan till andra sidan så är jag framme vid min buss..
För att sen sitta på bussen och flåsa mig genom färden till jobbet och eftersvettas bort det sista lilla smink som lyckas sitta kvar under den vilda färden..
Det spelar ingen roll var jag ska åka.. Det har varit samma visa sen jag gick i högstadiet om inte ännu längre bak ändå..

Kompisar som ja ska möta är därför alltid på hel spänn när jag konstaterar att det bara är 10min kvar innan tåget eller bussen går och jag fortfarande inte klätt på mig och satt på mig skorna..

Så kan det vara..


Någon måste vara så också och därför har jag åtagit mig den uppgiften att stressa mig genom livet..
Bara för att ni andra ska slippa..

Varför är det alltid så (i alla fall för mig) att när jag tappar något litet på golvet så ska det rulla 
längst under:

  • Soffan
  • Byrån
  • Sängen

Eller om det finns något annat krångligare än dom alternativen så är det givetvis den lilla sakens första handsalternativ!

När jag sedan konstaterat att det nästan är på gränsen till att jag ska få ut saken utan en extra arm på ungefär tre meter så börjar det riktiga jobbet. Dvs krypandes på knä, stonkande, svärande och allmänt trött på livet få ut det jag letat efter. När jag sedan kryper ut ur min gömma, så ser jag plötslig ut som en annan person.. Jag är hårigare än innan, vitt hår blandat med en enorm damm ensambel har samlats över hela min kropp som en heltäckningsmatta, gruset som skrapat mina knän trillar ner på golvet igen och rullar förnöjt in under byrån glada över att dom lyckats med knäskrapningen så himla väl! 

Ni som är oroliga för att tappa tvålen i duschen...

SLÄNG ER I VÄGGEN!
  



Snart är det dags för en insats på jobbet, innan dess en prommenad me Lucky!


På återseende mina vänner på återseende!


Kommentarer
Postat av: Madde

Men heeej! Roligt att du har blogg! Hur leker livet med dig, allt bra? Vad gör du nu för tiden? Kraam!

2009-01-14 @ 12:46:01
URL: http://visby1986.blogg.se/
Postat av: Madde

Hejsan, jaa det var jättelängesen! Jag bor numera i Uppsala men flyttar till sommaren igen. Haha, nää inga fler hästar men jag har kvar den jag hade. =) Vad har du gör dig nu då? Kramar!

2009-01-19 @ 14:15:21
URL: http://visby1986.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0