Jag är alltid påverkad!

Jag påverkas av allt, människorna jag träffar, musiken ja lyssnar på,
vädret utanför mitt sovrums fönster när jag vaknar på morgonen,
sättet Kim säger godmorgon älskling på, morgon myset ja får utav min valp när
han kurar ihop sig tätt intill mig, när Kim har gått till jobbet..
 
Tänk vilken makt vi går runt med allihop, hur vi påverkar varandra, negativt och posetivt..

När ja kom till Ica här i Södertälje för ett tag sen när ja skulle köpa ett nintendo wii,
så frågade ja en tjej vart dom fanns, och hon var överaskande jätte trevlig och det
smittade av sig på en gång, sen att ja senare i samma butik frågade två sur
kärringar är en annan sak, men hon kunde verkligen 
kundservis, just den dagen, just då..
Hade ja gått dit precis när hon varit påväg till sin lunch hade ja antagligen inte
fått samma bemötande, men det betyder ju så mkt att vi finns till för varandra,
lyssnar på varandra, hjälper till att öppna en dörr, frågar kan ja få sätta mig bredvid dig, 
istället för att bara handlöst slänga sig bredvid en person som har handväskan på sätet.

För det är ju väldigt irriterande när folk gör så, samma om det finns en väldig massa
platser i bussen och personen promt måste sitta just där på sätet bredvid,
för att man ändå resten utav resan ska sitta och irritera sig på varandra..

Den ena tänker:
Varför måste hon sätta sig precis här trots att det finns tuuusen andra platser,
medan den andra tänker:
Varför måste hon ha handväskan på sätet?
Betalar man extra så att det står på busskortet??
Kvinna + handväska..
 

Ibland får ja ett stort behov att vråla till folket som tränger sig i busskön:
Vart köper man vip korten? För ett sånt vill jag också ha!    

Men givetvis är jag undantaget som bekräftar dom flesta regler,
vilket på ren svenska betyder att jag inte behöver ett vipkort för
att tränga mig, och att jag
inte behöver hålla upp dörrar och le mot folk
i onödan, för att dom flyttar sin handväska från platsen där jag vill sitta..
Muhahahahahahahahahh!!!!


Hoppas det inte regnar imorgon, vore skönt att slippa torka det lilla blötdjuret,
och jaa det är faktiskt jobbigt!!


Dagens vits:

Varför hamnar alltid våran smörkniv på den smöriga sidan neråt varje gång den dimper i golvet?

Svar: Jo, för att vi brer med båda sidorna..



Jo tack ja kom på den själv!



Puss på kinden och godnatt..



Jag och Kim i Hassela stugan -08


Kommentarer
Postat av: AM

Hahahaha! Så sant, så sant :)Kram

2009-06-10 @ 22:58:05
Postat av: kim

jag vill oxå ha ett vip kort...

2009-06-11 @ 12:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0