Skönt ordspråk!

Oförarglig: 
Uppträd alltid som en anka - var lugn och oförarglig på ytan
men paddla som en djävul under vattnet.
Jacob Braude


En uniform gör så mycket med en människa, när jag sätter på mig våran uniform
vi har på jobbet så hamnar ja genast i min roll som säljare, och som en slags kundsupport,
jag är där för att underlätta för våra kunder och göra så att deras shopping upplevelse blir
den bästa. Lite samma känsla måste det vara för allihopa som använder uniform i
tjänsten, man tar på sig sin roll och när man tar av sig den är man "bara" människa igen.
Poliserna, militärerna, sjukvårdarna, städarna alla är vi "bara" människor igen efter att vi
tjänat vårat syfte på jobbet.
Ja tror att det är jätte viktigt att se människan bakom uniformen,
en person som kan bli ledsen över elaka kommentarer och onödiga utskällningar.

Värst tycker jag de är med människor som drar alla över en kant.
Sådana människor har jag ingen större respekt för!  

Men folk som på ett positivt sätt vågar röra sig utanför ramarna är dom som
betyder något för mig.
Jag skrattar högt ibland, ofta och mycket, men om ja lyssnade på dom som vill att ja ska
dämpa mig eller inte prata så mycket, som inte vill att man ska sticka ut,
inte synas eller höras. 

Till dom personerna säger jag detta:

Om inte jag är som jag är, vem skulle då vara som jag? 
Låt mig vara mig själv, för det är då jag mår som bäst!
Jag skadar ingen, jag är väldigt sällan otrevlig mot mina vänner och folk jag möter.
Så länge man inte gör någon illa så tycker jag att man ska uppskatta att folk är olika,
för det  är ju det som är tjusningen med livet, annars skulle ja i alla fall inte uppskatta
mitt eget liv lika mycket om ja inte tillät folk vara sig själva.
(för då skulle jag ju inte ha lika mycket att skratta åt heller)

Som mina föräldrar brukar säga:

"Var och en får skämmas för sig"

Jag behöver inte ta ansvar för att någon annan gör bort sig, det får stå för dom..
Vilket jobb ja skulle ha annars, eftersom alla andra (såklart inte jag) gör bort sig hela tiden!
Jag skulle springa rakt in i väggen direkt, jag har prövat det förut och det gör faktiskt
väldigt ont..


Jag har två bröst i vanliga fall.. Jackan knövlade sig..
Det ena är heller inte större än det andra..

(Ja kände att det behövdes en förklaring..)



Mossa mossa alla små människobarn!

Kommentarer
Postat av: kim

du är så duktig att skriva gumman!

2009-06-11 @ 14:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0