OhhHh herre!

Igår var det många skumma besked på en och samma dag!

Jag var hos optikern för syn undersökning till körkortsbeviset och väl där fick jag reda på följande:
 
Mina ögon ser ut som ihop tryckta badbollar som ja så fint fick det beskrivet för mig..
En annan jämförelse var amerikanska fotbollar.
(Själv har ja hört att dom är fina..)

Men det var nu inte utsidan av mina mandel formade bruna ögon som bedömdes
utan som man brukar säga det är insidan som räknas..
Ja fick göra olika tester och nu verkar det som att jag har dåligt mörkerseende, 
och ev i framtiden kan behöva följa det dyra och exlusiva glasögon modet.. 
(Jag har tydligen ett brytningsfel i ögat..)

Mitt körkorts tillstånd har gått ut och det fick jag reda på efter de att jag bokat massor
med körlektioner för att äntligen satsa på körkortet.

Många käppar i hjulet blev det, men som tur var fick jag massor
utav stöttning och support av en underbar Anna-Maria!
Många skratt senare tillagade vi en jätte god korvstroganoff med ris,
Kim blev glad över att få komma hem till mer än bara ett dukat bord också..

Idag har jag och Lucky varit ute och gått i skogen, han har sprungit och lekt i vattenpölar.
(Till mattes förtjusning)


Om några timmar ska jag och Lucky åka till mamma och pappa för en liten avdroppning utav en vovve,

sen ska bussen föra mig ensam vidare till mormor där det vankas middag, kortspel och en massa mys!
De var längesen jag var där nu så jag längtar massor!
Min mormor är nämligen den bästa på alla sätt och vis, vi har det såå roligt när vi umgås!

Nästa vecka bär det iväg för mig, lilla Lucky, mamma och pappa till våran stuga i Hassela
där vi ska åka massor av skidor och gå på afterski och sånt mysigt!
För Lucky innebär det fler dagar med djup snö som han kan hoppa och leka i.. 

Jag är ledig idag sen jobbar jag fre till mån. Sen på tis åker vi! 
Jag saknar redan min andra hälft som inte kunde få ledigt från jobbet, hur ska jag klara mig utan
älsklingen i 6dagar.. Dyra telefon räkningar blir de!


Tack och heej!


Kommentarer
Postat av: AM

Vi fixar det där på måndag tror jag! Om du betalar in till Länsstyrelsen och vi åker dit så kan de inte säga nej :). Förresten, om Kim har Comviq så kan du låna mitt andra Comviq-simkort medan du är borta om du vill, så pratar ni gratis! Säg till om du vill att jag ska ta med det till jobbet. Kram och ha så mysigt hos din mormor!

2009-03-05 @ 13:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0