Röstläget

Bara för att kvinnan som ringde mig idag för att boka en tid till att dra ut min tand lät snäll
på rösten, så betyder det inte på långa vägar att jag tycker att det är okej
att dom ska dra ut min visa tand..

Betyder inte uttrycket: "Var sak har sin plats" någonting för dom där rackarns tandläkarna..?!

Bara för att hon förklarade ingreppet med lungn stämma, betyder det inte att jag blir mindre rädd..

EN VARNING TILL ALLA KÄNSLIGA LÄSARE..

Såhär ska det gå till:

Jag får lugnande genom att dricka någon skumm vätska..
Jag får en gummikloss i munnen som det tydligen var okej att bita på,
antagligen för att dom ska slippa sätta en pinne mellan käkarna
så dom inte faller ihop som en råttfälla..  
Sen ska ja få en lång och tjock spruta som, måste bankas in med träklubba i tandköttet. 
(Det gör tydligen ont sa hon..)
Det måste vara bedövningen för är man inte bedövad då så gör det i alla fall väldigt ont
någon annanstans och då kanske man inte tänker lika mycket på själva utgrävningen utav tanden..
Sedan tar dom en halvstor spade och gräver hål runt omkring,
sedan trycker dom in tången i det djupa hålet och nyper åt,
ställer upp på rad håller varandra om höften och drar allt vad dom har. 
Sedan när tanden har lossnat sköljer dom ur det djupa hålet, som är så pass att man ser skelettet i den mörka 
blodfyllda gropen. Sen är det bara att trycka genom nålen ett par gånger och sy ihop hålet.. 
Sen får ja smärtstillande, blir blå runt hela käken, kommer inte kunna prata på länge,
får inte äta på ytterligare några timmar..

SEN är den skönaste biten själva betalningen på 4.700kr..

Detta "lilla ingrepp" sker i April efter det kommer jag aldrig vara mig lik igen.

Jag kommer nog bara vara lik.. 

Snart bär det av upp till Hassela igen för ytterligare lite skidåkning, tro det eller ej
men jag börjar bättra mig.. (Det rimmade..)

Nu ska ja duscha, gå ut med Lucky, för att sedan åka till jobbet.. 



Tack kära läsare för att ni är mig trogen, och föredrar detta framför att gå på krogen..  


Kommentarer
Postat av: AM

Va? Vad har de hittat på? Usch, men det blir säkert bra! Du får vila och se på film sen och bara ta det lugnt. Jag bokade om min uppkörningstid i dag, förresten, det är så svårt det vi håller på med nu, fy sjutton så jag kommer aldrig hinna med. Du är så välkommen att sitta med i bilen nästa vecka om du vill, tänk inte på tanden! Kram!

2009-03-17 @ 14:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0