The sun is shining!

Energin kommer tillbaka, fåglarna kvittrar Lucky är smutsigare än vanligt, för nu när den sista snön (förhoppningsvis) smälter så blir det ju sådär slaskigt, kletigt och lerigt i skogen där solen inte kastat sina varma strålar riktigt ännu. Det betyder att när jag lyckas kasta in Luckys tennisboll i något buskage så tvärnitar han precis innan för att sedan smidigt i lagom takt åka in under busken och ta upp sin boll. Men den där inbromsningen lyckas nästan alltid vara i en lerpöl och därför skvätter det under hela hans mage.. Sedan slipar sanden och leran parketten när vi kommit in och den torkat å rasat av..

Idag skulle jag behöva :

Damsuga
Diska
Lämna tbx några glas å en kanna till indiska
Putsa fönster
Sola
Torka av hyllor från damm
Skura kaklet i badrummet

Rensa i byrålådorna i hallen

Laga pannkakor

Bädda sängen

Plocka i ordning i min garderob
Åka och jobba..
Gå ut en promenad till med Lucky

MEN det jag nöjer mig med är följande:
Laga pannkakor
Jobba
Bädda sängen
Gå ut med Lucky

RESTEN sker under veckan hoppas jag..
Då jag är ledig onsdag till fredag å sen jobbar jag lördag och söndag.

Min vecka ser ut ungefär såhär:

Onsdag: Städning och en långpromenad med Lucky. 
Utgång med Jessi på kvällen, vi ska ut och dansa på Engelen i Gamla stan. 

Torsdag: Förhoppningsvis inte allt för bakis.
Gå ut med Lucky, Madde och Tilly. Sen ska Madde och jag ner på stan i Södertälje, 
fika å shoppa lite.

Fredag: Ut me vovven, städa färdigt, laga mat, ev taco paj (min specialare)
Kim kommer hem å vi ska ha en myyys kväll, med lite Nintendo wii bl a..   
Vi ska installera den nya Fit plattan å prova lite nya spel..

Lördag: Jobb, sen händer det säkert något trevligt

Söndag: Jobb och middag och mys med Kimmen..


Nä nu kurrar magen trots att klockan bara är barnet, men då är det dags att börja med mina sysslor..
Så jag kan äta lite pannkisar sen..

Braaaa tack heeej


Kommentarer
Postat av: AM

Låter som en jättebra vecka! Kram

2009-03-31 @ 11:28:32
Postat av: kim

vad bra du skrivit älskling ser fram emot att komma hem och se hur fint du gjort!



ser fram emot en mysig fredag!

2009-03-31 @ 13:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0