Grymt sa grisen!


Fotograf: Ulrika, bild på en utav torekällbergets grisar


Igår fixade ja klart lite hemma, var ute några promenader med vovvelito, sen mötte jag upp Anna-Maria och vi gick på Barolo och åt på deras uteservering, ja tog oxfilé med klyftpotatis och bea så klart.. Mums!
Sen gick vi hem till mig och jag gick ut med Lucky sedan gick vi ut på femfemnoll här i
Södertälje och det var faktiskt riktigt trevligt!
Ingen utav oss hade varit där tidigare men det var klart godkänt om inte till och med Vg för väldigt fina lokaler och bra musik oxå.. Idag vaknade ja med min "lilla" hund liggades precis bredvid mysandes..
Rummet var fyllt utav ljus och värme, och så började min dag!

Mamma kom över och vi åkte till plantagen för att handla årets sommarblommor, jag blev riktigt nöjd!
Nu har ja dom finaste blommorna i mina lådor!! Yeeesss!!!

Vi passade även på att ta en liten sväng förbi rusta också,
där köpte jag två plastmattor riktigt fina också..
En utav dom är ute på balkongen och ser allmänt snygg ut, den andra har ja i hallen, för Lucky älskar att toka sig lite på mattan efter vi har varit ute och gått och då blir det ofta ganska smutsigt, men nu är det lätt att bara torka av i stället.. 

Sen hjälpte mamma mig att putsa några fönster, så nu är det så fint så fint!
Ulliz = Nöjd! 

Sen kom pappa, storasyrran och hennes kille över på fika.. 
Syrrans dotter Alva kommer att vara hos oss från tisdag till torsdag nästa vecka och vi
längtar hur mkt som helst efter att hon ska komma! 

Kommer hon att bli bortskämd eller bortskämd?!

Vi ska på utflyter till stan och gå å fika, hon älskar morotskaka så de ska hon givetvis få,
sen ska vi bada på sydpolens äventyrs bad,
och så ska vi till torekällberget så hon ska få rida.. 
(hon är redan medryttare några dagar i veckan så hon kan rida själv)

Allt detta inom loppet av två dygn..
(hon kommer sova konstant i två veckor efter hon åkt hem sen..)

Som ja sa till Johanna (min syster) efter Alva föddes, där satte du ribban högt! 

Kim kommer äntligen hem i natt.. 
Hur mkt ja än har längtat har de i några svaga stunder varit lite skönt
att vara ensam några dagar också, men nu längtar ja väldigt mkt efter att han är hemma,
vi har ju så mkt att prata om nu, och bara kramas i soffan,
sen längtar ja efter att få sova på hans arm, och på hans bröst igen..

Men Lucky har varit en underbar "stand in" så ja har verkligen inget att klaga på!

Nu ska ja sätta mig och läsa lite i teori boken, sen blir det film och popcorn ikväll! 
(Kim kommer efter kl 1 i natt..)


Tack å Tack!


  
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0