De är mycket nu..

Vi (Kim) river garderober, tar loss garderobs dörrar som ska slipas, spacklar hål i väggen.. Listan är långt på det som ska göras.. Det ska grundmålas, sätta upp en vägg, tapetsera, måla, läggas golv.. Och måla hela köket, innan för dörrarna och alla väggar, de ska målas runt alla fönster och elementen ska målas, och alla golv listerna och måla inuti alla garderober.. Ja de är säker mer ändå.. Men ja tror att de blir fantastiskt när de är klart.. Köket får ha kvar sitt bruna kakel sålänge.. Man behöver ju inte göra allting på en gång.. 

Vi måste också hyra ett släp på lördag så att vi kan tömma lägenheten på alla nedrivna tapeter å putset som kommit när vi rev bort listerna runt dörröppningen till köket.. Även garderobs väggarna som satt i hallen som nu ligger i hallen.. De är inte lite bråte de vill ja lova.. 

Å sist men inte minst så måste alla nya möbler inhandlas innan söndag (nu ihelgen) för då rycker min personal rabatt på Ikea, och på söndag kommer Kims morbror Peter och tittar på elen i lgh (han har egen el firma)..

Dessutom jobbar jag helgen.. Fredag är min lediga dag då jag och Kim ska fixa inredningen till våran lgh.. Å på lördag måste Kim och pappa inhandla allt material till på måndag så att hantverkarna kan komma igång..

Det är mkt nu.. Men mer kommer de att bli för vi har bara börjat.. Det jag har skrivit här är bara en skugga utav verkligheten..

När man kliver in så luktar de Göta Edfors överallt.. När man öppnar garderobsdörrarna luktar de Göta å när man öppnar köksskåpen finns hennes lukt även där.. Men de är väl hennes sätt att säga att hon bott där i 40år.. Jag har ställt doft ljus i varje rum som tänds så fort vi är där.. Balkongdörren är också öppen när vi är där, det är vårat sätt att berätta för Götas lukt att vi inte kommer ge oss förens den helt är väck..

Nu ska ja göra mig iordning för bedtime.. För imorgon är det en massa saker som ska klaras av innan ja åker till jobbet för att jobba kväll..


Tack och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Vickan

Jag kan rekommendera rökelse! Luktar mkt gott och tar bort lukt:)

Låter som att du har det spännande även om det är mkt just nu.

Ta hand om dig,

Pussar!

2009-10-29 @ 23:56:19
URL: http://laelectrica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0