Jag tänker inte skriva ngn rubrik (Ouupps i did it any way)



Jag jobbar jämt nu förtiden känns de som, så nu när helgen smyger sig på och jag ska vara ledig så har ja en del att uträtta.. De har väl alla kan man tänka..
Jag måste måla min kökssoffa den är i lackad furu nu så ja ska slipa den (lät smidigt, men ja ska stå för hand och sandpappra den för att får bort repor och lack, sen ska ja sätta på kvist lack på alla kvistar så dom inte ska lysa igenom som mörkgula fläckar, sen ska ja måla den vit, högglansigt krit vit.. Sen ska ja köpa en skumm dyna och klä den med ett fint tyg och slänga på några passande kuddar.. Det är ju förvaring under locket också så där ska det förvaras ljus och servetter.. Perfekt!

Gissa varför ja vill komma igång..

Kim ska börja spela i Tyresös hockeylag nu ist.. De är lite långt å åka till Södertälje hela tiden.. Plus att ja inte vill att han gör de så sent om kvällarna heller.. (behövs nog ingen förklaring till de..)

Jag är numera kassa ansvarig på Intersport skrapan! Jag har ett heltidsvikariat som jag är jätte glad över.. Jessi är så duktig att hon ha börjat plugga till de hon vill pyssla med. Håller alla tummar för att de ska gå bra för henne!! <3

Sen får vi hjälp med Lucky ett par dagar i veckan utav en tjej som heter Jessica och hennes kille Alex.. Dom har också en liten hund som heter Ebba. Alex jobbar kvällar på pressbyrån och är därför ledig på dagarna och jessi pluggar till lärare så dom hjälper mig och Sofia med våra hundar för nån tusen lapp i månaden.. 
Vilket vi är jätte glada och så klart även hundarna.. 

Nu skulle ja behöva städa lite fint här hemma till Kim kommer hem, för han är så duktig och gör fint och lagar mat till ja kommer hem från jobbet så nu är de hans tur att få känna samma känsla som ja brukar få. 
Jag har lagat pannkakor.. 
Dom måste han äta ganska fort för vi ska nämligen iväg och hämta hans hockey saker i södertälje och köpa måla färg till mina projekt och storhandla för vi har inte så mkt hemma.. 

Sen imorgon kommer Emma och Christian på besök från Örebro å då ska vi ut och käka middag allihopa..
Emma är en utav mina bästa vänner sen över tio år tbx, och vi har alltid lika kul ihop! 

NU måste ja börja städa så de blir något gjort! 

Men ja har inte glömt att se ut veckans bostads tips så här kommer de:
 http://www.hemnet.se/beskrivning/817967?r=3

Det är mitt lilla dröm hus..


Jag och Alivs tokar lite..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0