Hur orkar folk?

Fattar inte folk som orkar å har tid att uppdatera sina bloggar hela tiden.. Jag tycker de är skit drygt.. Har funderat på att ta bort min, men samtidigt är de ju ingen som kan säga hur ofta jag ska uppdatera eller inte så ja gör ju faktiskt som ja vill..

Den här veckan börjar närma sig sitt slut, jag har jobbat på sös och kommer sakna det väldigt mkt för ja trivs sååå himla bra! Men det är extremt mkt för mig att göra på morgonen.. Jag har 28 patienter om de inte är fler till å med, att göra frukost till.. Alla ska ha olika, vissa vill ha fil å flingor å skink smörgås å andra vill ha mörkbröd med leverpastej.. Alla får givetvis gurka på också å kaffe eller te att dricka till å vissa vill ha proviva till, en annan vill ha skorpor å gröt osv osv.. Allt detta har ja 45min en timme på mig att göra.. Å de är extremt stressigt.. Allt serveras på två olika sorters brickor, eftersom de är två avdelningar i en som ja jobbar på.. Å ja måste göra åtta termosar kaffe på morgonen till alla läkarna, studenterna, inskrivningarna och patienterna å te vatten måste dom ju ha också.. Å de tar sin tid.. Å så måste ja rengöra diskmaskinen, och fylla på nytt vatten. Jag måste torka av alla bord, i båda personal rummen och i inskrivnings rummet. Sen fixar jag i ordning personalens frukost, skär bröd, skivar gurka, plockar fram frysbrickor, och deras pålägg. Ställer fram rena koppar, skedar, mer te påsar och ser till att det finns socker å skedar å sånt.. Detta ska vara klart innan halv nio för då vill personalen fika å då har alla läkarna å studenterna tid innan som ska in och ronda avdelningarna. Sen vattnar jag blommor, beställer all mat till båda avdelningarna lunch och middag, alla "bas varorna" som mjölk, ost, proviva, kaffe osv.
Sen kommer disken från patienterna och personalen, då fixar ja de.

Sen ska personalens frukost ställas in i respektive kylar och borden ska torkas av och nytt kaffe och vatten ska kokas. Sen dukar jag upp vagnarna med servetter, glas, bestik och tallrikar inför lunchen. Då de kommer två stora vagnar den ena tar 35ans personal och serverar sina patienter den andra tar jag och serverar kuas (klinisk utbildnings avdelning) patienter. Sen när de är gjort så äter personalen lunch och jag gör också de snabbt sen ska alla brickor, tallrikar och bestik diskas.. Å vattnet ska bytas å sen åker jag hem för då är klockan halv två (men ja brukar komma iväg vid 20 i.. 

De är vad jag kallar mkt.. Men roligt är de! Patienterna är så gulliga och likaså personalen och läkarna. Dom hälsar alltid så glatt och ger mig massor utav beröm! Ja dom är underbara och humorn är jätte härlig!

Nästa vecka åker vi till hassela jag, mamma, pappa och Lucky. Då ska vi busa i snön jag å Lucky å så ska ja åka massor utav skidor och gå på afterski! Weeeii såå himla härligt!

Sen kommer vi hem en vecka å då ska ja jobba på Sollentunas lagerhaus.
Sen åker vi veckan där på till Hassela igen. Å ännu mer afterski på påsklovet för då är de världens drag där and I lööve it!! 

På lördag ska jag å Jessi på min brors inflyttnigsfest ska bli jätte kul! Vi tänkte gå ut å käka först å göra oss i ordning sen åker vi dit.. Men först ska jag jobba på lagerhaus i farsta.. 10:30-17:15.. 



De rullar på bruschan de rullar på!
  


Ps. De där är va jag kallar uppdatering! : D


Kommentarer
Postat av: Karin Blomdahl

Men hallå, om ni ändå ska till Hassela kan ni inte komma och hälsa på oss då? Jag lovar att vi är snälla (ifall det känns som en bra anledning ifall ni inte vill, haha). Min Lars jobbar där förresten så ni träffas säkert, han jobbar i uthyrningen :D Du kan ju kolla efter en mycket lång, mycket smal mörkhårig kille med rätt stor näsa - då vet du att det är han (: Puss och jag hoppas att vi syns! /Karin

2010-03-11 @ 19:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0